سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیزیوتراپی

امروزه بسیاری از مردم با فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست آشنایی دارند اما ممکن است دقیقا ندانند که فیزیوتراپی در چه مواردی می تواند کمک کننده باشد. فیزیوتراپی، یک تخصص در حوزه پزشکی است که در آن فیزیوتراپیست با مهارت خود و با کمک ابزارهای تخصصی، کنترل درد و بهبود حرکت و عملکرد بیمار را سبب می شود. فیزیوتراپی نوعی هنر است لذا مهارت فیزیوتراپیست در نتیجه درمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 فیزیوتراپی به شناسایی و افزایش پتانسیل های حرکتی برای بهبود، پیشگیری(Prevention)، درمان و توانبخشی، می‌پردازد. فیزیوتراپیست خوب با هماهنگ بودن با پزشک بیمار، خانواده آنها و افراد مرتبط با بیمار موجب بهبود کیفیت زندگی بیمار می گردد، تا بتوانند پتانسیل های حرکتی بیمار را ارزیابی کرده و در ایجاد اهداف مورد نظر با استفاده از دانش و مهارتهای ممتاز فیزیوتراپیست به نتیجه مطلوب برسد.

 دیدگاه منحصر به فرد فیزیوتراپیست از بدن و نیازها و پتانسیلهای حرکتی آن برای رسیدن به تشخیص و استراتژی درمانی نقش اساسی دارد و تثبیت کننده هر موقعیتی می‌باشد که در آن خدمات ارائه می‌شود. این شرایط با توجه به هدف فیزیوتراپی در بهبود سلامت، پیشگیری، درمانی و بازتوانی، متغیر است.

اگر شما هم قصد مراجعه به فیزیوتراپی را دارید، ما به شما فیزیوتراپی شهرک گلستان را پیشنهاد می کنیم.

فیزیوتراپی، خدمتی است که تنها توسط و یا با هدایت و نظارت یک فیزیوتراپیست صورت می‌گیرد وشامل : بررسی، تشخیص، برنامه ریزی درمانی، مداخله و ارزیابی می‌باشد. 

بررسی (Assessment): شامل معاینهانفرادی و گروهی نقص‌های بالقوه یا بالفعل، محدودیتهای عملکردی، ناتوانی ها، یا سایر مشکلاتی که توسط گرفتن تاریخچه، غربالگری و همچنین با استفاده از آزمایشات خاص و اندازه گیری و ارزیابی نتایج معاینات از طریق انالیز آنها در چهارچوب یک فرایند منطقی بالینی می‌توان به آن پی برد. 

تشخیص (Diagnosis): از معاینات و ارزیابی آنها بدست می‌آید و بیانگر نتیجه حاصل از فرایند منطقی بالینی می‌باشد. تشخیص ممکن است به صورت نقص حرکتی بیان شود یا شامل دسته‌های مختلفی از آسیبها، محدودیت های حرکتی، توانایی ها، ناتوانی ها یا سندرم ها باشد یک مرکز فیزیوتراپی خوب فیزیوتراپی کوهک می باشد که فیزیوتراپی کوهک نیز می تواند برای شما که نیاز به انجام فیزیوتراپی دارید، بسیار کمک کننده باشد. 

برنامه ریزی (Planning): با تعیین نیاز به مداخله آغاز می‌شود و معمولا به ایجاد برنامه‌ای برای مداخله ختم می‌شود که شامل اهداف نهایی قابل اندازه گیری که با بیمارخانواده یا فردی که از وی مراقبت می‌کند، قابل بحث می‌باشد. 

مداخلات (Intervention): شامل : درمان با دست، بهبود حرکتی، استفاده از وسایل فیزیکی، مکانیکی و الکتریکی-درمانی، آموزش عملکرد، فراهم کردن وسایل کمکی و نحوه استفاده از آنها، راهنمایی و ارائه مشورت به بیمار، مستند سازی، هماهنگی و ارتباطات باشد. مداخلات همچنین ممکن است با هدف پیشگیری از آسیب ها، محدودیت های حرکتی، ناتوانی ها یا صدمات صورت گیرند که در این صورت شامل بهبود و حفظ سلامتی، کیفیت زندگی و توانایی در تمام سنین و جمعیت ها می‌باشد.

ارزیابی(Evaluation): مستلزم انجام مجدد معاینات با هدف ارزیابی نتایج حاصل می‌باشد  اگر شما ساکن غرب تهران هستید برای مراجعه به مرکز فیزیوتراپی خوب، می توانید به فیزیوتراپی دهکده المپیک مراجعه نمایید..